Medlemsinformation

● Medlemskortet

Det är viktigt att du som medlem får all information som berör dig och klubben.
Därför försöker vi att lägga in den information som vi tror du tycker är relevant på inbetalnings-/medlemskortet.
Här finns förutom dina personliga data också uppgifter om båten, arbetsuppgifte, vaktdagar m.m
Är någon uppgift felaktig så kontakta sekreteraren för korrigering

● Medlem med sommarplats på land

När vi skall ta upp båtarna (som har ordinarie bryggplats) så är det viktigt att det inte ligger sommarbåtar där vi skall placera båtarna eller köra med trucken.
Det försenar i så fall vårt arbete.
De skall flyttas i god tid (minst 2 dagar innan) innan själva upptagningen börjar.

Ta hem båten eller om den skall vara i hamnen under vintern placera den i hamnens södra del efter anvisning. Om du avser att använda båten efter den ordinarie upptagningen, så prata med hamnkaptenen.
Det går att komma överens om en placering så att det går att komma åt båten efteråt.
Efter upptagningen finns det också gott om bryggplatser som kan lånas utan kostnad.

● Vill du bli medlem?

Då går du hit

● Hundar

I båtklubben skall hundar vara kopplade och om din hund gör ifrån sig, så är du skyldig att plocka upp det. Detta gäller ju på alla andra ställen i kommunen!