Årsmötet 2012

Kort referat.

Mötet följde dagordningen och Kjell Lindström var mötesordförande och Johan Nygaard sekreterare.

De sedvanlige presentationerna av verksamhetsberättelse och ekonomin, samt revisorernas berättelse, resulterade i ansvarsfrihet för styrelsen.

Förslag från styrelsen avseende Budget och Avgifter för 2012 rönte en viss diskussion, speciellt förslaget om utökad dispositionsavgift om 1.500 SEK för medlemmar med plats vid brygga för att täcka kostnaden för anslutning till kommunalt avlopp och tillbyggnad av klubbstuga med toalett och dusch. Förslaget gick dock igenom.

En annan fråga som livligt diskuterades var hur vaktsystemet skall modifieras. Mer om detta kommer i klubbnytt.

En motion om vinterliggare i hamnen diskuterades också livligt och krävde omröstning för att gå igenom.
Beträffande motioner ansåg flera medlemmar att dessa borde läggas ut på hemsidan före mötet.

Ny- och omval till styrelse etc gick enligt valberedningens förslag. Förtäring som brukligt. Rekordmånga deltagare: 58 med rösträtt + några till.